8-9 wrzesień 2012 (dzień 31-32)

147ulanude

Podróż do Ułan Ude zaczęliśmy wczesnym rankiem. Od Polaków spotkanych nad Bajkałem dostaliśmy namiar na Dom Polonii „Nadzieja”. Adres był również w przewodniku, ale na miejscu nie ma żadnej tabliczki oraz pewności, że ktoś akurat będzie w środku. Numer telefonu do Pani Prezes okazał się więc niezbędny. Jeden sms i już mieliśmy gdzie spac.

Zostawiliśmy plecaki i ruszyliśmy do miejscowego dacan. Świątynia jak świątynia za to widok ze wzgórza, na którym jest położona całkiem przyjemny. Wieczorem załapaliśmy się jeszcze na urodziny miasta. Najpierw śpiewały jakieś miejscowe Dody a impreza zakończyła się pokazem sztucznych ogni. Po powrocie do „Nadziei” przysłużyliśmy się jeszcze polskiej społeczności na Syberii pomagając Pani Prezes napisać wniosek do konsula o pomoc materialną dla pewnej pani oraz jakieś oświadczenia do rozliczenia wycieczki szkolnej.

W niedzielę wybraliśmy się do największego w Rosji centrum buddyjskiego położonego 40 km za miastem. Znajduje się tam kilka dacanów, a poza tym domki lamów i mnóstwo sklepików z suwenirami. Wszystko razem bardziej przypomina centrum turystyczne niż duchowe i nie zachwyciło nas jakoś specjalnie.

Tym samym żegnamy się z Rosją. W poniedziałek rano mamy autobus do Ułan Bator. Mongolskie stepy, przybywamy!

Ułan Ude
 Pożegnanie z Bajkałem - Podróż pociągiem ze Sludzianki do Ulan Ude.
 Ślubne zdjęcia przy dacanie (Ulan Ude)
 Nowy Budda w nowym dacanie
 Ułan Ude
 Szukaliśmy jakiegoś suweniru - Sławie przypadła do gustu czapeczka.
 Ochrona podążała za nami cały czas - ale kwas!
 Największy pomnik Lenina ever
 Gili gili...
 Na deptaku Lenina (Ulan Ude)
 Katedra Odigitrievsky (Ulan Ude)
 Ulan Ude - święto miasta
 Wyżerka w lokalnym barze (Ulan Ude)
 Centrum buddyzmu w Rosji (Iwołgińsk)
 Ułan Ude
 Zamykasz oczka, idziesz 10 metrów do świętej skały i Twoje modlitwy zostaną wysłuchane (wszyscy oszukują i podglądają). Sława zboczyła w prawo a Krzysiek w lewo.
 Szukaliśmy, szukaliśmy ale "Rudego 102" nie było.